Projekt "RównoWażni"
W Przedszkolu Miejskim nr 202 w Łodzi jest realizowany Projekt nr FELD.08.06-IZ.00-0014/23 „RównoWażni” współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027
Projekt realizowany jest w okresie od 01.04.2024 r. do 31.03.2026 r.
Całkowita wartość projektu wynosi: 829.167,38PLN
w tym dofinansowanie w wysokości: 746.250,64 PL
wkład własny w wysokości: 82.916,74 PLN
Zadania realizowane w projekcie:
- Utworzenie ogródka terapeutycznego oraz zakup sprzętów i pomocy dydaktycznych niezbędnych do realizacji w Przedszkolu Miejskim nr 202 wysokiej jakości kształcenia,
- Doskonalenie kompetencji/kwalifikacji nauczycieli Przedszkola Miejskiego nr 202,
- Doskonalenie kompetencji/kwalifikacji nauczycieli Przedszkola Miejskiego nr 202 cz. II,
- Poznajemy Świat Matematyki z Froeblem to kształtowanie i rozwijanie u dzieci kompetencji kluczowych, społecznych i uniwersalnych,
- Zajęcia matematyczne „Kodowanie z pomysłem" to kształtowanie i rozwijanie u dzieci kompetencji kluczowych, społecznych i uniwersalnych,
- Zajęcia z zakresu edukacji przyrodniczo-ekologicznej, to kształtowanie i rozwijanie u dzieci kompetencji kluczowych, społecznych i uniwersalnych,
- Trening Umiejętności Społecznych to dodatkowe zajęcia wspierające wyrównywanie stwierdzonych deficytów,
- Ogólnorozwojowy trening funkcji poznawczych to dodatkowe zajęcia indywidualne wspierające wyrównywanie stwierdzonych deficytów,
- Logorytmika „Ruch-słuch-słowo” to dodatkowe zajęcia wspierające wyrównywanie stwierdzonych deficytów,
- Skorelowana terapia EEG-Biofeedback i terapia światłem AVS PSIO to dodatkowe zajęcia indywidualne wspierające wyrównywanie stwierdzonych deficytów,
- Terapia ręki to dodatkowe zajęcia indywidualne wspierające wyrównywanie stwierdzonych deficytów,
- „Muzykoterapia w zabawie” to dodatkowe zajęcia wspierające wyrównywanie stwierdzonych deficytów,
- Zajęcia Terapii Integracji Sensorycznej to dodatkowe zajęcia indywidualne wspierające wyrównywanie stwierdzonych deficytów,
- Terapia słuchowa metodą Tomatisa to dodatkowe zajęcia wspierające wyrównywanie stwierdzonych deficytów.
Cel projektu
Celem projektu jest zwiększenie jakości edukacji w Przedszkolu Miejskim nr 202 w Łodzi (PM/202) ukierunkowane na wspieranie równego dostępu do dobrej jakości, włączającego kształcenia i szkolenia, w szczególności w odniesieniu do grup w niekorzystnej sytuacji, poprzez podniesienie kompetencji/kwalifikacji 16 n-li przedszkola, utworzenie i wyposażenie ogródka terapeutycznego, doposażenie pomieszczeń oraz poprzez organizację dla 180 dzieci objętych edukacją w przedszkolu dodatkowych zajęć w zakresie wyrównywania stwierdzonych deficytów
Naszym celem jest dostosowanie istniejących miejsc wychowania przedszkolnego do potrzeb dzieci z niepełnosprawnościami, realizacja dodatkowej specjalistycznej oferty edukacyjnej umożliwiającej dziecku z niepełnosprawnością udział w wychowaniu przedszkolnym, poprzez wyrównanie deficytu wynikającego z niepełnosprawności oraz realizacja zajęć rozwijających kompetencje cyfrowe, matematyczne, przyrodnicze wszystkich dzieci.
Każde dziecko z orzeczoną potrzebą kształcenia specjalnego oraz z orzeczeniem o niepełnosprawności ma prawo do nauki, zabawy i opieki w przedszkolu ogólnodostępnym, w związku z tym powinny one liczyć na zagwarantowanie im realizacji tych praw, poprzez dobrze zorganizowany system pomocy i wsparcia.
Chcemy zapewnić dostęp do pełnego zakresu oferty edukacyjnej i umożliwić pełną integrację społeczną wszystkich dzieci tak, aby dzieci z orzeczoną potrzebą kształcenia specjalnego mogły włączyć się do życia społecznego i aktywnie w nim uczestniczyć.
Aby proces pełnego rozwoju przebiegał prawidłowo, niezbędne jest dostosowanie placówki, doposażenie istniejącej bazy dydaktycznej w pomoce i sprzęt terapeutyczny, a także specjalistyczna wiedza nauczycieli dotycząca specjalnych potrzeb edukacyjnych .
Przedszkole ogólnodostępne powinno być przygotowane do przyjęcia każdego dziecka.
Dzięki Edukacji włączającej, która stawia sobie za cel usuwanie wszelkich przeszkód i barier, nasze przedszkole będzie przystosowane do efektywnego kształcenia dzieci o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych i możliwościach psychofizycznych.
Dokumenty rekrutacyjne
- Regulamin projektu z zasadami rekrutacji [.docx, 941.70 kB]
- Deklaracja uczestnictwa poniżej 18 lat [.docx, 835.45 kB]
- Formularz zgłoszeniowy [.doc, 908.00 kB]
- Umowa dla ucznia [.docx, 66.63 kB]
- Klauzula informacyjna [.docx, 67.75 kB]
- Status uczestnika [.docx, 62.20 kB]
Harmonogramy zajęć
- Harmonogram zajęć i szkoleń od 23 września 2024 [.docx, 50.52 kB]
- Harmonogram zajęć i szkoleń od 1 października 2024 [.docx, 50.77 kB]
- Harmonogram zajęć i szkoleń od 10 grudnia 2024 [.docx, 50.88 kB]
- Harmonogram zajęć i szkoleń od 10 stycznia 2025 [.docx, 50.93 kB]
- Harmonogram zajęć i szkoleń od 6 lutego 2025 [.docx, 59.57 kB]
- Harmonogram zajęć i szkoleń od 6 lutego 2025.docx [.docx, 59.50 kB]