Projekt "Tacy sami"
W Przedszkolu Miejskim nr 202 w Łodzi, ul. Sędziowska 8/10 realizowany jest Projekt konkursowy współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020 „ Tacy sami”.
Cele projektu:
Podniesienie efektywności wsparcia dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego oraz wszystkich 245 dzieci uczęszczających do PM Nr 202 , poprzez organizację zajęć terapeutycznych i dodatkowych, zakup specjalistycznego wyposażenia i pomocy oraz podniesienie kwalifikacji i kompetencji n-li pracujących z dziećmi z SPE, niepełnosprawnościami oraz deficytami wielokierunkowymi wymagającymi wsparcia.
Zapewnienie dostępności do pełnego zakresu oferty edukacyjnej i umożliwienie pełnej integracji społecznej wszystkich dzieci tak, aby szczególnie dzieci z orzeczoną potrzebą kształcenia specjalnego mogły włączyć się do życia społecznego i aktywnie w nim uczestniczyć .
Aby proces pełnego rozwoju przebiegał prawidłowo, niezbędne jest dostosowanie placówki, doposażenie istniejącej bazy dydaktycznej o pomoce i sprzęt terapeutyczny, a także specjalistyczna wiedza nauczycieli dotycząca specjalnych potrzeb edukacyjnych .
W celu poszukiwania optymalnych rozwiązań do pracy terapeutycznej proponujemy zajęcia korekcyjno- kompensacyjne:
- Aktywne słuchanie muzyki wg. Batti Strauss,
- Zajęcia terapeutyczne Zwinne rączki,
- Zajęcia logorytmiczne - ruch, słuch, słowo,
- Terapię światłem AVS,
- Terapię słuchową metodą Tomatisa poszerzoną o diagnostykę Testem Uwagi Słuchowej z wykorzystaniem audiometru Tomatis TLTS,
- Ogólnorozwojowy trening funkcji poznawczych,
- Integrację Sensoryczną, terapię zaburzeń przetwarzania sensorycznego- zajęcia specjalistyczne w Sali Doświadczania Świata
- Zajęcia TUS - trening umiejętności społecznych.
Dzięki zaplanowanym szkoleniom i studiom podyplomowym, będziemy w stanie zapewnić wielospecjalistyczną i kompetentną pomoc wykwalifikowanej kadry pedagogicznej.
Placówka będzie przystosowana do efektywnego kształcenia dzieci o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych i możliwościach psychofizycznych, bowiem edukacja włączająca zgodnie z priorytetami MEN stawia sobie za cel usuwanie wszelkich przeszkód i barier, które stoją na drodze optymalnego rozwoju każdego dziecka .