Tacy sami
W Przedszkolu Miejskim nr 202 w Łodzi, ul. Sędziowska 8/10 realizowany jest Projekt konkursowy współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020„ Tacy sami”.
Cele projektu:
Podniesienie efektywności wsparcia dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego oraz wszystkich 245 dzieci uczęszczających do PM Nr 202 , poprzez organizację zajęć terapeutycznych i dodatkowych, zakup specjalistycznego wyposażenia i pomocy oraz podniesienie kwalifikacji i kompetencji n-li pracujących
z dziećmi z SPE, niepełnosprawnościami oraz deficytami wielokierunkowymi wymagającymi wsparcia.
Zapewnienie dostępności do pełnego zakresu oferty edukacyjnej i umożliwienie pełnej integracji społecznej wszystkich dzieci tak, aby szczególnie dzieci z orzeczoną potrzebą kształcenia specjalnego mogły włączyć się do życia społecznego i aktywnie
w nim uczestniczyć .
Aby proces pełnego rozwoju przebiegał prawidłowo, niezbędne jest dostosowanie placówki, doposażenie istniejącej bazy dydaktycznej o pomoce i sprzęt terapeutyczny,
a także specjalistyczna wiedza nauczycieli dotycząca specjalnych potrzeb edukacyjnych .
W celu poszukiwania optymalnych rozwiązań do pracy terapeutycznej proponujemy zajęcia korekcyjno- kompensacyjne:
- „Aktywne słuchanie muzyki wg. Batti Strauss”,
- Zajęcia terapeutyczne „ Zwinne rączki”,
- „Zajęcia logorytmiczne- ruch, słuch, słowo”,
- Terapię światłem AVS,
- Terapię słuchową metodą Tomatisa poszerzoną o diagnostykę Testem Uwagi Słuchowej
z wykorzystaniem audiometru Tomatis TLTS,
- „Ogólnorozwojowy trening funkcji poznawczych”,
- Integrację Sensoryczną, terapię zaburzeń przetwarzania sensorycznego- zajęcia specjalistyczne w Sali Doświadczania Świata
- zajęcia- „TUS” -trening umiejętności społecznych.
Dzięki zaplanowanym szkoleniom i studiom podyplomowym, będziemy
w stanie zapewnić wielospecjalistyczną i kompetentną pomoc wykwalifikowanej kadry pedagogicznej.
Placówka będzie przystosowana do efektywnego kształcenia dzieci o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych i możliwościach psychofizycznych, bowiem edukacja włączająca zgodnie z priorytetami MEN stawia sobie za cel usuwanie wszelkich przeszkód i barier,
które stoją na drodze optymalnego rozwoju każdego dziecka .
Tacy sami
Projekt "Równoważni"
05.11.2024
Projekt "Równoważni"
05.11.2024
Maluch, Zuch i Chwat
15.07.2024
Maluch, Zuch i Chwat
15.07.2024
Maluch_Zuch_i_Chwat_-_strona_nternetowa.pdf [.pdf, 115.58 kB]...