Maluch, zuch i chwat
Maluch, zuch i chwat w przedszkolu poznaje świat
W Przedszkolu Miejskim nr 202 w Łodzi realizowany jest Projekt konkursowy współfinansowanym ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020 „Maluch zuch i chwat w przedszkolu poznaje świat”.
Celem projektu jest zwiększenie dostępności edukacji przedszkolnej poprzez utworzenie dodatkowych 25 miejsc wychowania przedszkolnego, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci z niepełnosprawnościami, bądź deficytami rozwojowymi.
Z wyników obserwacji i diagnoz pedagogicznych prowadzonych corocznie przez nauczycieli dla dzieci 3-6- letnich wynika, że przybywa dzieci z problemami zwłaszcza w sferze społeczno- emocjonalnej, zagrożonych niedostosowaniem społecznym, ze spektrum autyzmu, mutyzmem, nadruchliwością psychoruchową, zaburzeniami procesu integracji sensorycznej, którym należy udzielić wielospecjalistycznego wsparcia. Podstawowymi kryteriami określającymi formy udzielania pomocy jest aktualny poziom rozwoju i wynikające z niego potrzeby i możliwości dziecka. Praca dydaktyczno – wychowawcza przedszkola ukierunkowana jest na stwarzanie każdemu dziecku szans rozwoju na miarę jego możliwości i wrażliwości.
Chcemy, aby nasze dzieci były twórcze, wrażliwe, zdolne do ekspresji własnych uczuć i myśli, gotowe do samodzielnego poszukiwania własnych rozwiązań, ciekawe otaczającego je świata.
W trosce o tak przedstawiony aspekt wychowania, od wielu lat w przedszkolu poszukujemy najlepszych rozwiązań służących wyrównywaniu szans edukacyjnych dzieci.
Wyposażenie i pomoce oraz zaplanowane w projekcie zajęcia dodatkowe z zakresu:
Integracji Sensorycznej, terapii pedagogicznej, logopedycznej, terapii ręki, zajęcia słuchowe metodą Tomatisa, zajęcia systemowe „Edukacja przez ruch D. Dziamskiej”, skorelowana terapia EEG-Biofeedback i terapia światłem AVS PSIO, zajęć „Muzykoterapia w zabawie” stworzą możliwość niwelowania deficytów rozwojowych dziecka i jednocześnie poszerzą ofertę edukacyjną skierowaną również do dzieci z niepełnosprawnościami.
Dzięki zaplanowanym szkoleniom i studiom podyplomowym, będziemy w stanie zapewnić wielospecjalistyczną i kompetentną pomoc wykwalifikowanej kadry pedagogicznej.
Placówka będzie przystosowana do efektywnego kształcenia dzieci o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych i możliwościach psychofizycznych, bowiem edukacja włączająca zgodnie z priorytetami MEN stawia sobie za cel usuwanie wszelkich przeszkód i barier, które stoją na drodze optymalnego rozwoju każdego dziecka .
Maluch, Zuch i Chwat
Projekt "Równoważni"
Projekt "Równoważni"
Maluch, Zuch i Chwat
Maluch, Zuch i Chwat
Maluch_Zuch_i_Chwat_-_strona_nternetowa.pdf [.pdf, 115.58 kB]...